Care fapt pare sa explice mofturile lui Marian Lupu?

Sunt la sfirsit de examene (ale mele si ale studentilor mei), si nu am avut timp nici sa deschid pagina laboratorului. Am facut citeva incercari sa analizez situatia post-electorala din Moldova prin careva prisme teoretice, fapte care mi-au esuat din lipsa catastrofica de timp. Spre fericirea mea, am dat citeva minute in urma de un articol gata scris, care exprima practic exact opinia mea despre motivele devierilor lui Marian Lupu intre „stinga” si „dreapta” esicherului politic moldovenesc.

In doua cuvinte – nu are Lupu mare interes de a face coalitie cu PCRM, ci foloseste amenintarea cu un astfel de scenariu pentru a obtine pirghii de influenta asupra politicii externe a Moldovei in viitoarea coalitie cu Filat si Ghimpu. Avind aceste pirghii (PD-Lupu) va fi in stare sa blocheze initiative de apropiere prea mare catre Occident, fapt anume dorit de Moscova, si ideea cred ca vine tot de la Moscova, operatiunea de realizare a acesteia fiind lansata de Naryshkin recent (cica Voronin a nimerit in spital ca rezultat).

Mai multe detalii si argumentari in articolul publicat de revista rusa Slon.ru, si iesit de sub condeiul (nici prin cap sa-mi treaca) lui Vitalie Calugareanu. Suficient de ironic si bine scris, articolul sugereaza ca Lupu ar fi devenit o noua „laba” a Rusiei in Moldova („Новая рука Москвы в Молдавии”). Bravo lui Vitalie, sau pentru analiza interesanta, ori pentru ca a reusit sa provoace pe cineva sa-si imparta gindurile cu el – oricare din aceste doua posibilitati demonstreaza un jurnalizm de buna calitate. Si un multumesc din suflet, ca mi-ai dat sansa sa-mi postez ideile fara a munci mult🙂.

PS: O intrebare off-top – pleaca careva din voi la APSA 2011? Eu numai ce am trimis un abstract, cu 2 minute inainte de expirarea termenului de prezentare a propunerilor de lucrari.

Acest articol a fost publicat în PCRM-ism, polemici, Politica externa, Politica interna, Uncategorized și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Care fapt pare sa explice mofturile lui Marian Lupu?

  1. Octav spune:

    la APSA nu am aplicat, la ISA am scapat deadline-ul… doar la MPSA, sper sa vin la finele lui martie

  2. angy spune:

    Salutare,

    Am citit si eu ieri articolul lui Vitalie Calugareanu. Mi s-a parut cea mai aproape de adevar opinia jurnalistului, plus stilul in care a fost scrisa, plus tintele alese cu acuratete spre a fi un pic „biciuite”.🙂

Lasă un răspuns

